Je ideale klant, weet jij wie dat is?
Of je nu een startende zelfstandig ondernemer bent of al een aantal ondernemersjaren achter de rug hebt, weten wie je ideale klant is, is een cruciale stap in je succesvolle ondernemersreis.
Als je je ideale klant kent, kun je je profileren als dé expert in jouw vakgebied voor deze ideale klant.
In het begin van je ondernemerschap ben je vaak zo met je product of dienst bezig, dat je je klant vergeet. Of weet je niet goed wie je ideale klant is. Als je daar dan toch over na gaat denken, dan durf je niet te kiezen en wil je iedereen helpen.
Ook als je al even bezig bent met je onderneming, kan je ideale klant veranderen. Daarom is het goed om regelmatig te checken of je je nog op de juiste klant richt.
Als marketingstrateeg en businesscoach voor ZZP’ers en kleine MKB-bedrijven heb ik al veel ondernemers geholpen met het vinden van hun ideale klant.
Vanuit de kennis en ervaring die ik hiermee heb opgedaan, heb ik een e-book gemaakt, waarmee jij gemakkelijk jouw ideale klant kan vinden.
Wil jij weten hoe je dat doet?
Download hier gratis e-book “In 5 stappen je ideale klant bepalen!”

Je ideale klant bepalen, lastig he?
Ook ik vond het erg lastig om mijn ideale klant te kiezen bij de start van mijn bedrijf. Het is mijn missie om ondernemers te helpen marketing praktisch en makkelijk te maken. Ik wilde hierbij zoveel mogelijk ondernemers helpen, dus waarom zou ik kiezen… Ik heb gemerkt dat ik in algemeenheden bleef communiceren en daarmee niet de juiste ondernemers aansprak.
Door met verschillende ondernemers te praten en samen te werken, kwam als vanzelf mijn ideale klant bovendrijven. Dus soms moet je jezelf ook wat tijd geven om te onderzoeken wie jouw ideale klant is.
Hoe dan ook, of je nu een startende zelfstandig ondernemer bent of al een aantal ondernemersjaren achter de rug hebt, weten wie je ideale klant is, is een cruciale stap in je succesvolle ondernemersreis.
Als je je ideale klant door en door kent, kun je je profileren als dé expert in jouw vakgebied voor deze ideale klant.
Weten wie je ideale klant is, draait om het exact weten welke behoeften, pijn, verlangens en motivaties deze ideale klant heeft. Het gat tussen deze pijn en het verlangen is de oplossing, die jij gaat brengen met je aanbod.
Wil jij weten hoe je dat doet?
Download hier gratis e-book “In 5 stappen je ideale klant bepalen!”
Voordelen van je ideale klant kennen
Als jij weet wie jouw ideale klant is, dan
- kun jij jouw producten- of dienstenaanbod beter uitwerken en volledig laten aansluiten op je ideale klant
- kun je gerichter en eenvoudiger communiceren en je marketing-inspanningen optimaliseren
- bouw je meer loyaliteit en betere relaties op
- gaat je bedrijf groeien: je trekt moeiteloos de juiste leads en klanten aan in minder tijd!
Nog even voorstellen:
Ik ben Edith Stegeman en al ruim 25 jaar actief in het spotten van marketingkansen en het oplossen van marketinguitdagingen. Eerst als marketingmanager in loondienst bij een aantal gerenommeerde verfmerken, sinds 2021 als zelfstandig ondernemer van mijn eigen marketingadvies- en coachbedrijf.
Sindsdien help ik kleine MKB-bedrijven en zzp’ers met hun marketingvraagstukken en coach ik als businesscoach meerdere ondernemers en coaches naar een heldere, praktische marketing strategie.
Door in jouw bedrijf te duiken en de juiste vragen te stellen, zet ik jou aan het denken en in beweging. Met mijn jarenlange marketingervaring help ik jou de juiste keuzes maken, zodat jij weet hoe je vol vertrouwen de juiste stappen zetten om jouw klant te bereiken en succesvol te zijn.
